søndag 11. september 2011

Møte og frokost med Sabine på BBQ.

Monika fulgte meg til BBQ for å vise hvilke trikker jag skulle ta og for å vise meg hvor BBQ lå, etter det dro hun hjem.


Vi startet dagen med en god frokost og litt informasjon på BBQ før vi fikk en omvisning i byen.
Sabine viste oss hvor språkskolen vi skulle gå på lå, og forklarte hvilke trikker jeg skulle ta for å komme dit, så viste hun oss de vanligste møtestedene i sentrum ved Bertoldsbrunnen (som er et "knytepungt" for alle trikkene).
Etter det viste hun oss litt rundt i byen og tok oss med til utsiktstårn som ligger på et berg her i Freiburg som hetter Schlossberg.
En tur som i følge Sabine ville ta 20 minutter men som viste seg å ta mye lenger tid:)
Men vi kom da til topps, og det var vært d.
Fra tårnet hadde vi en nydelig utsikt over hele Freiburg:)
Det kommer bilder senere.

På vei ned igjen gikk vi innom kafèen (husker ikke hva den heter) som ligger oppe i bergsiden og kjøpte oss noe å drikke. Tror det må være den beste colaen jeg har kjent på lenge!
Ble så tørst av å gå opp til tårnet i den varmen, fant fort ut at det ble alt for varmt å gå i bukse... Så må nok ut å handle litt etter språkskola i morgen:p

Gleder meg til å byne på språkskolen i morgen:)

Gute Nacht

Ingalill

2 kommentarer:

  1. Moro å lese om dine opplevelser de første dagene i Freiburg. Gleder meg til å komme å besøke dere! :)

    SvarSlett
  2. Hei, Ingalill! :)
    Hvordan har den første uken i Tyskland vært? Kan du si litt om språkskolen og ellers hva du driver med på fritiden?:)

    -Tonje

    SvarSlett